מי זכאי להחזר מס?

צמד המילים, מס הכנסה, נתפס לרוב הישראלים השכירים כעובדה קיימת לפיה אנחנו האזרחים מחויבים להחזיר ולשלם למדינה כספים על פי החוק. אז נכון שתשלום המס הינו חובה ולא ניתן להתחמק מכך, אך יחד עם זאת, כמה מכם מודעים לעובדה שמרביתכם זכאים לקבל כסף מהמדינה בדמות החזר מס חד פעמי עבור שנים בהם השתכרתם?

ליתר דיוק, רוב של קרוב ל-85% מהשכירים בישראל זכאי להחזר מס הכנסה בסכומים של עד ₪8000 בממוצע. המדינה מאפשרת לאזרחיה השכירים להגיש בקשה עד 6 שנים אחורה וזאת באמצעות טופס בקשת החזר מיוחד ובתנאי שיש ברשותכם את המסמכים הנדרשים.

רבים מהשכירים בישראל נוטים לחשוב כי עבודה במקום מסודר, קבלת תלוש ותנאים סוציאליים אינם מאפשרים לקבל החזר כספי מהמדינה. מחשבה זו בבסיסה אינה מוטעית, יחד עם זאת קיימים מקרים רבים בהם אי דיוק בפרטים, אי הצהרה על נתונים אישיים (הן מצד המעביד והן מצד העובד) או זכויות שלא ידעתם על קיומן מביאים לכך שבפועל, חבות המס שלכם כלפי המדינה נמוכה ממה ששילמתם לאורך השנים.

מי זכאי להחזר מס על פי תקנות מס הכנסה

למי שעובד כעצמאי יש בדרך כלל רואה חשבון או יועץ מס שמסייע להם בנושאים הפיננסיים הנוגעים להם כגון מס הכנסה, ביטוח לאומי וכדומה. שכירים אינם מחוייבים להגיש דוחות ולכן על פי רוב לא מתייעצים עם בעלי מקצוע. שכירים רבים בכלל לא מודעים למיליארדי שקלים ששוכבים במס הכנסה שיכולים לחזור אליהם לכיס, ולכן אנחנו באנפה רוצים לחשוף כמה שיותר שכירים שיהיו מודעים לזכויות שלהם ולכסף שמגיע להם.

מי שעובד כשכיר זכאי להחזר מס

עבור שכירים, התנאי הראשוני לקבלת החזר מס הוא תשלום מס הכנסה – כך שהבקשה רלוונטית עבור רוב השכירים שמשכורתם עולה על ₪7,000 בחודש. הסיבות להחזר מס הם רבות ומגוונות הסיבות היותר מוכרות הם החלפות עבודה, חופשה ללא תשלום וחופשות לידה.

שכירים רבים בתחום ההייטק זכאים להחזר מס

בחברת הייטק זכאי להחזר מס שיכול להגיע לאלפי שקלים במשך השנים. עובדים רבים בתחום נוטים להחליף מקומות עבודה בקצב גבוה יחסית, נשארים מחוסרי עבודה לתקופות קצרות או מוותרים על זכויות רבות שנגרמות עקב המעבר התכוף ואינם מודעים לכך שהם יכולים לקבל סכומי כסף לא מבוטלים.

מי שהפסיד כסף בבורסה זכאי להחזר מס

אם יצא לכם להשקיע בבורסה וגם בזכות זה קצת כסף, בין אם מדובר במניות, אגרות חוב או תעודות סל – אתם ודאי יודעים שאתם משלמים מס למדינה בעבור ההשקעה. יש להבדיל בין עצמאיים המתפרנסים בין מסחר בניירות ערך לבין מי שמשקיע בבורסה כעיסוק צדדי. במקרה השני שהוזר, גם מי שהפסיד כסף בבורסה זכאי להחזר מס.

מי שסיים תואר אקדמי לאחרונה זכאי להחזר מס

סטודנטים רבים אשר מסיימים את התואר שלהם ומתחילים לעבוד שוכחים לציין בטופס העסקה שלהם את היותם אקדמאים. אם אתם בעלי תואר ולא קיבלתם נקודת זכות על כך בתלוש השכר שלכם- קיים סיכוי גבוה שאתם זכאים להחזר מיסים בעבור שנים אלו. ישנם אף מקרים נוספים אשר רבים מן השכירים אינם מודעים לזכאותם להחזר.

גרושים המשלמים מזונות זכאים להחזר מס

אם הינכם גרים וחיים בנפרד מבת זוגתכם ואתם משלמים או שילמתם דמי מזונות – אתם זכאים להקלה בתשלום המס הכולל שלכם. לכן מומלץ מאוד לבדוק את האפשרות שמגיע לכם החזרי מס למשלמי מזונות על שנים עברו.

שכירים, מוסדות ועסקים שתרמו לעמותות זכאים להחזר מס

אם תרמתם מעל 380 ש״ח באחת מ-6 שנות המס האחרונות או שאתם ארגון אשר מתעסק עם תרומות נכבדות יותר, אתם זכאים לקבל החזרי מס על תרומתכם בשיעור של עד עשרות אחוזים מגובה התרומה.

הורים לילדים במסגרות חינוך מיוחד זכאים להחזר מס

הורים שאחד או יותר מילדיו לומד במסגרות החינוך הבלתי פורמאלי נוטה להוציא בעבור כך סכומים לא מבוטלים שאינם מסובסדים על ידי המדינה. מי שמוצא את עצמו בסיטואציה הזו בעוד הוא עובד כשכיר זכאי לנקודות זכות ממס הכנסה, שמאפשרות קבלת החזר כספי ממס הכנסה על הוצאות החינוך המיוחד של ילדיכם.

כיצד מי שזכאי להחזר מס יכול לממש את זכותו?

מס הכנסה מאפשר לאזרחי ישראל לבצע את הפניה באופן עצמאי באמצעות טופסי בקשה חד פעמיים. יחד עם זאת הדבר כרוך בלא מעט בירוקרטיה והמצאת טפסים ומסמכים. בכדי לקבל החזר מס הכנסה מקסימאלי – מומלץ להיעזר בחברה אשר מתמחה בתחום, יודעת בדיוק מי זכאי להחזר מס וברשותה ניסיון בהתנהלות מול מס הכנסה. בעבודה עם ״אנפה החזרי מס״ העקרון פשוט: לא זכית בהחזר כספי ממס הכנסה – לא שילמת!

במרבית המקרים, אנשי מקצוע עם ניסיון בתחום מגיעים לאחוזי הצלחה גבוהים יותר בהגשת בקשות להחזר מרשויות המס. לכן מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של צוות מקצועי. ב-״אנפה החזרי מס״ תקבלו שירות מלא מרואי חשבון מנוסים ללא השקעה ראשונית מצידכם, ועל ידי כך תוכלו לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לזכות בהחזר.

מה הסיבה שמומלץ להגיש בקשה להחזר מס באמצעות בעל מקצוע?

מעבר לאחוזי ההצלה הגבוהים, הסיבות בגללן מומלץ להיעזר באיש מקצוע הן:
צוות מנוסה של רואי חשבון ידאג שמי שזכאי להחזר מס יקבל את מלוא הסכום המגיע לו.
אנשי מקצוע יעניקו למי שזכאי ליווי צמוד וידעו להכווין אותו כיצד לבצע את כל הצעדים הדרושים ולהמנע מאלה שלא.
משרד מקצועי עם ניסיון מול מס הכנסה ידאג לפיתרון כל הבעיות שעלולות להתעורר בתהליך בקשת ההחזר.
בהתייעצות עם צוות מקצועי ידע כל מי שזכאי להחזר מס מול מה הוא עומד – חוב או זיכוי. בתור יועצי מס, תמיד נייעץ ללקוח לשלם את החוב ונציג את כל האפשרויות העומדות בפניו אך ההחלטה בידיו.
ישנן כמה וכמה חברות בארץ המתמחות בהחזרי מס, חלקן גובות עמלת פתיחת תיק וחלקן לא. אנחנו ממליצים לבצע סקר שוק לפני שבוחרים את החברה שבה תבצעו את הליך ההחזר ולוודא שהחברה הנבחרת מספקת לכם הכוונה ברורה ושקיפות מלאה לאורך כל הדרך. אנחנו ממליצים לכם לשמור טפסי 106 ואת הניירת השונה ממקומות העבודה לאורך 6 שנים לפחות כי החזר מס ניתן לבצע עד 6 שנים רטרו-אקטיבית בלבד.

כיצד מתבצע הליך ההחזר באנפה?

התהליך די פשוט. בשיחת טלפון אחת אנחנו נבצע בדיקה ראשונית האם הפונה זכאי/ת להחזר מס. כאמור, הבדיקה מתבצעת אצלנו במשרדי אנפה החזרי מס ללא עלות. בסיום השיחה נשלח לפונה מייל מסודר ובו פירוט המסמכים הדרושים לביצוע תהליך ההחזר.
במידה ומצאנו זכאותֿ נבצע בדיקה יסודית יותר ומיד לאחריה ניצור קשר עם הלקוח ונעדכן בסכום ההחזר הצפוי. לאחר מכן נעביר את התיק למס הכנסה. מרגע שהבקשה הגיע למס הכנסה, התהליך לוקח בדרך כלל כ-90 יום כאשר במהלך כל התקופה אנחנו נמצאים במעקב צמוד אחר התיק עד לקבלת הכסף לחשבון הבנק שלכם. חברת אנפה תייצג אתכם מול מס הכנסה ובמידה ותצוץ בעיה כלשהי בכל נקודה בתהליך – אנחנו נדאג לפתור אותה עבורכם בהקדם.
חשוב לנו לציין כי את העמלה שהחברה שלנו אנפה החזרי מס גובה רק לאחר קבלת הכסף לחשבון הבנק כלומר לא קיבלת לא שילמת.

אודות אנפה

שכירים, מגיע לכם כסף חזרה לא חבל?

אנפה החזרי מס לשכירים

אנפה החזרי מס הכנסה לשכירים - בדיקת זכאות להחזר מס

פריסת פיצויים

פריסת פיצויים – החזרי מס בעקבות פריסת פיצויים פרישה לגמלאות, עזיבה לשם התקדמות למקום עבודה אחר או חלילה פיטורין, צעדים אלו מזכים אותכם בפיצויים. למרבה

קרא עוד »

מיסוי פרישה

מיסוי פרישה פרישה מעבודה בגיל פרישה היא אירוע המס הגדול ביותר בחייו של אדם, המטרה של כל פורש לשמור על רמת חיים קרובה  ככל האפשר

קרא עוד »

בדיקת החזר מס

בדיקת החזר מס שכיר/ה יקר/ה, כנראה שהתשובה היא כן גם לך מגיע החזר מס הכנסה!אם את/ה ובן זוגך שכירים ומשלמים מס הכנסה מירב הסיכויים שמגיע

קרא עוד »

ועדת השמה זכויות הורים

ועדת השמה זכויות הורים עליית המודעות בנוגע להפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה שינתה את יחסם של הורי הילדים, ההמדינה ומוסדות החינוך לילדים עם הפרעות קשב

קרא עוד »

מחשבון החזר מס

מחשבון החזר מס שכיר/ה יקר/ה המחשבון בעמוד זה נועד לבדוק את זכאותך להחזר מס! ברוב המקרים אם את/ה ובן/בת הזוג שלך שכירים ומשלמים מס הכנסה

קרא עוד »